دپارتمان طراحی لباس
طراحی لباس یک هنر و مهارت خلاقانه است که به دانش و تخصص در زمینه مواد و روشهای دوخت و پارچههای مختلف نیاز دارد. در دورههای طراحی لباس، شما با اصول و مفاهیم طراحی پوشاک و نحوه استفاده از ابزارهای مختلف طراحی آشنا میشوید.
دورههای آموزشی طراحی لباس به شما نحوه انتخاب مواد و پارچههای مناسب برای هر طرح، نحوه تنظیم الگوی لباس، نحوه برش و دوخت لباس و همچنین نحوه طراحی لباسهای فصلی و روزمره را آموزش میدهند. در این دورهها، شما با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی، میتوانید ایدههای خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنید و طرحهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین، برای یادگیری بهتر و بهبود مهارتهای خود در طراحی لباس، میتوانید با دیدن نمونههای طراحی لباس از مجلات مختلف، نمایشگاهها و وبسایتهای مختلف، الهام گرفته و به توسعه دیدگاه خلاقانه خود بپردازید.
دوره های دپارتمان طراحی لباس
اهمیت دوره های دپارتمان طراحی لباس
طراحی لباس مقدماتی:
عناوین مهم طراحی لباس مقدماتی:
طراحی فیگور، تدابیر خطی، سایه روشن بدن و انواع چین و شکن ها، انواع یقه ها، آستین، شلوار و دامن
سرفصل های این دوره:
آشنایی با مانکن در زوایای اصلی، آشنایی با طراحی دست، پا و چهره، تمرین سایه های فیگور، مبانی طراحی لباس و آشنایی با این رشته، آشنایی با انواع یقه ها و سیلويت ها، خلاقیت در طراحی یقه ها، آشنایی با انواع آستین ها و سیلويت ها، خلاقیت در طراحی آستین ها، آشنایی با انواع دامن ها و شلوارها و سیلويت ها، خلاقیت در دامن ها و شلوارها، طراحی چین و شکل ها و سایه روشن
اهداف دوره طراحی لباس مقدماتی:
آموزش فیگور و تناسبات در حد مقدماتی، آشنایی با اجزای لباس (یقه ها، آستین ها، دامن ها و شلوارها)، انجام تمرین های تدابیر خطی در طراحی لباس و آموزش سایه ها در چین و شکن ها، آشنایی با فضای کسب و کار آینده مربوط به رشته طراحی لباس.
توانایی های هنرجو در پایان دوره:
هنرجویان در دوره طراحی لباس مقدماتی بر توانایی های گوناگون مسلط خواهند شد.
طراحی فیگور از زوایای اصلی و اجزای آن، طراحی لباس به صورت خطی با پین و شکن های متناسب، سایه روشن روی لباس، تعیین هدف مقدماتی برای کسب و کار آینده، شناخت تناسبات و …بخشی از این مهارت ها می باشد. این دوره پیش نیاز دوره رنگ شناسی تخصصی در فشن می باشد.
ضرورت شرکت در این دوره:
آشنایی افراد با تناسبات لباس و فبگور و مهارت در طراحی بدن انسان برای هنرجویانبه منظور ورود به بازار کار ضروری به نظر می رسد.
هنرجویان نیازمندند که به شناخت ایرادات اندامی مسلط شوند تا از این طریق بتوانند برای مراجعین آینده طراحی صحیحی انجام دهند.
مدرس این رشته، تمرینات متعددی جهت رسیدن به این امر مهم برای هنرجویان تعریف خواهند کرد.
طراحی لباس پیشرفته:
عناوین مهم طراحی لباس پیشرفته:
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
سرفصل های این دوره:
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
اهداف دوره طراحی لباس پیشرفته:
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
توانایی های هنرجو در پایان دوره:
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
ضرورت شرکت در این دوره:
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربر
دوره رنگ شناسی تخصصی لباس:
عناوین مهم دوره رنگ شناسی تخصصی لباس:
مبانی تیوری رنگ ها، بررسی رنگ ها در برندهای جهانی و آنالیز رنگی کالکشن های مختلف لباس، روانشناسی رنگ و نحوه ی استایل کردن رنگ ها، شناخت رنگ ها متناسب برای افراد دارای ایراد اندامی، هم نشینی رنگ ها در لباس، آشنایی با رنگ های مناسب مشاغل اداری، خدماتی و صنعتی، بررسی رنگ های مناسب هر فصل و بررسی پارچه های مناسب فصول.
سرفصل های دوره رنگ شناسی:
مبانی رنگ، ساخت تنالیته و دایره رنگ و تضاد های رنگی، روانشناسی رنگ ها و نحوه ی ست کردن رنگ ها در لباس شب و عصر و لباس زیر و آشنایی با پارچه های متناسب آنها، بررسی رنگ های برند های روز دنیا و آنالیز رنگی کالکشن ها، رنگ های متناسب لباس کژوال، راحتی، اجتماع، ضمن بررسی ترندهای ایرانی، بررسی رنگ های مناسب هر رنگ پوست با توجه به ملیت های مختلف، آشنایی با رنگ های مناسب افراد با ایرادات اندامی و نحوه ی رفع ایرادات با استفاده از انتخاب رنگ صحیح.
توانایی های هنرجو در پایان دوره رنگ شناسی:
آشنایی با تئوری رنگ شناسی، نحوه ی هماهنگ کردن رنگ ها در لباس با هارمونی و تضاد آنها، آشنایی با رنگ های لباس مشاغل و رنگ های مناسب فصول در انواع لباس ها، شناخت تکنیک های رنگی مختلف، آشنایی با انواع پارچه و رنگ بندی کالیته ها در طراحی لباس، آشنایی با انواع رنگ در کالکشن و ترندهای روز جهان.
ضرورت شرکت در این دوره:
شناخت رنگ در طراحی لباس مزیت این دوره است که با تئوری رنگ و مبانی رنگ شناسی هنر متفاوت است، مهارت در جستجوی اینترنتی برای شناخت هارمونی رنگ ها در برندها و ترندهای روز دنیا ضمن اجرای تکنیکگ آبرنگ در طراحی لباس های خلاقانه، شناخت پارچه های مختلف با انواع لباس و ست کردن رنگ های متعدد بر اساس دانش رنگ شناسی در فشن
دوره کالکشن سازی و پورتفولیو:
عناوین مهم دوره کالکشن سازی و پورتفولیو:
خلاقیت، کالکشن سازی، ایده پردازی، ساخت پورتفولیو و کانسپت
سرفصل های دوره کالکشن سازی و پورتفولیو:
روند کار برندهای دنیا، نحوه ی ساخت مود برد و شیوه های ایده گرفتن از آن (با در نظرگرفتن کاربرد لباس ها)، طراحی لباس با روش اسکمپر، معرفی گروه های حاضر در برندها در طراحی خلاقانه به روش غیر مستقیم و دیتیل گیری، چیدمان کالکشن، رنگ های کالکشن، چگونگی بستن کالکشن و هماهنگی پارچه مناسب برای کالکشن، تحلیل کالکشن از طراحان مطرح دنیا و سبک های مختلف طراحی برای تولیدی ها با توجه به استاندارد سازی.
اهداف این دوره:
ساخت مود برد و پورتفولیو، شیوه ایده گرفتن از کانسپت انتخابی، آشنایی با روند مد در ایران و جهان، کالکشن سازی و آموزش تحلیل کالکشن در برند های جهانی
توانایی های هنرجو در پایان دوره:
در پایان دوره کالکشن سازی و پورتفولیو، هنرجویان میتوانند با ایده از یک موضوع کالکشن طراحی کنند، توانایی تحلیل کالکشن های لباس، یادگیری نحوه ی هماهنگی رنگ و پارچه در یک کالکشن، هنرجو میتواند طرح های خود را وارد مرحله تولید و ارایه به بازار کار کند، طراحی تجاری خود را شروع و با نام تجاری، لوگو، شناسنامه ی لازم به نظکار مشغول به فعالیت خواهد شد.
ضرورت شرکت در دوره:
یادگیری و مهارت در انسجام طراحی ها جهت تولید و راه اندازی برند شخصی، ایجاد انگیزه بیشتر با کلاس های کسب و کار در کنار کلاس های طراحی لباس جهت ورود به بازار، ضمن آشنایی با روند مدهای جهانی و نیاز مشتریان داخلی لازم به نظر میرسد.
طراحی فیگور:
عناوین مهم در طراحی فیگور:
فیگور از روبرو، دست و پا، اجزای صورت و چهره
سرفصل های دوره فیگور:
شناخت ساختمان بدن، تناسبات اولیه اندام و آموزش حرکات فیگور از روبرو، فیگور سه رخ و حرکات پیشرفته، حرکات مختلف دست و پا و جهات مختلف آن، طراحی چهره از روبرو، سه رخ و سایه روشن آن، طراحی فیگور از روی تصویر واقعی با حالات مختلفف سایه روشن فیگور با مارکر یا مداد رنگی
توانایی هنرجو پس از اتمام دوره:
آشنایی با فیگور از روبروف سه رخ، پشت در حالت مختلف، طراحی فیگور از روی عکس، تسلط به طراحی دست، پا و چهره
ضرورت شرکت در این دوره:
آشنایی با مانکن های مختلف جهت طراحی لباس با حالات متعدد بر روی آنها، کسب توانایی در تشخیص تناسبات مانکن برای طراحی صحیح در آینده.
دوره جنسیت سازی:
عناوین مهم دوره جنسیت سازی پارچه:
شناخت جنسیت پارچه ها و طراحی لباس متناسب با آنها، آموزش تکنیک گوآش و آبرنگ، مداد رنگی و مارکر، جنسیت سازی حداقل 16 پارچه متفاوت ساتن، چرم، گیپور، لمه، حریر، ورنیف طرحدارف بافتنی و …
سرفصل های دوره جنسیت سازی:
تئوری رنگ، ساخت تونالیته، دایره رنگی و تضادها با هدف آشنایی با نحوه رنگ آمیزی، روانشناسی رنگ ها به همراه استایل کردن آنها، بررسی رنگ های همجوار، تونالیته و تضاد در لباس ضمن نمایش تصویر، آموزش جنست پارچه، ساخت و پرداخت انواع پارچه ها، طراحی سه لباس با جنسیت خاص.
توانایی هنرجو پس از پایان دوره:
آشنایی با انواع تکنیک های رنگ، آشنایی با انواع پارچه ها و رنگ بندی کالیته ها، آشنایی با عنصر رنگ در کالکشن ها، آشنایی با جنسیت های مختلف پارچه.
ضرورت شرکت در دوره:
کسب مهارت در زمینه ی تصویرسازی مد، شناخت پارچه های مختلف، متناسب با انواع لباس ها و ست کردن رنگ های متعدد بر اساس دانش رنگ شناسی